СПИСУВАННЯ
1.Петрик ішов стежкою в саду. Бачить, біжить назустріч кудлатий собака. Петрик злякався. Хотів тікати. Раптом до нього притулилося кошеня. Воно підняло голову і жалібно нявчить. Петрик взяв кошеня на руки, розгнівався на собаку і пішов йому назустріч. Собака злякався і утік.
2. Весною ми пішли до лісу. Зійшло сонце. Подихнув легенький вітерець. Всі дерева в лісі заспівали. Кожне співало свою пісню. Береза співала ніжну пісню, а горобина – сумну. У дуба була мужня пісня, а у верби задумлива. Ось які пісні ми почули.
3. Ліс стоїть густою стіною. Шлях вузьким в’юном побіг поміж деревами. Дуби і сосни вже загубили свої шати, та від цього не став прозорий ліс.
Шумить густий Волинський ліс. Він ніби хоче нас приспати, заколисати.
ДИКТАНТИ
1.Проснувся клен. Відчув, що весна наближається. Вона йде полями. А ластівки на крилах несуть її барвисті стрічки. Зітхнув клен, розправив плечі. Зазеленіли на ньому бруньки.
2. Травень – місяць квітів і пісень. Усе на землі замаяне зеленню. Усе радіє теплому сонцю. Літають у своїх клопотах бджоли. Прокинулись птахи. У гаях витьохкують солов’ї. щедро лічить усім довгі літа зозуля. Жайворонок піснею зустрічає новий день. Після теплих дощів розквітає в небі барвиста райдуга. (45 слів)
Завдання:
1.Записати слова, поділивши їх для переносу:
Знання, гайка, огірок, бур’ян.
Насіння, пальто, одуд, Мар’янка.
2.До поданих слів дописати власні назви.
Собака …, кінь …., місто …. , ріка …., письменник …., товариш …., вулиця …. .
3. Списати текст. Вставити потрібні слова за змістом. Підкреслити слова, назви дій.
Берізка
У нашому садку … білокора берізка. Вона гарна в різні пори року. Навесні на берізці … листочки. Влітку деревце … зелені шати. Золотисте вбрання …. на ній восени. А взимку білокора берізка – це срібна красуня.
Слова для довідки: з’являються, росте, одягає, розвивається.
4. Списати слова, вставити пропущені букви, дібрати перевірні слова.
З.ма, оз.ро, м.довий, д.рев’яний, л.генький, л.сточки, ст..пи, в.рба, з.леної, в.сокий.
5. 1. Вставити пропущену букву «щ»:
*е до* іде, пері*ить злива, *енятко вимокло , як хлю*,
А *иглик, *ебетун *асливий, *ебече, пурхнувши на ку*!
6.. Виконати звуковий аналіз слова «щенятко».
7.1.Вставити пропущені слова, які є назвами предметів.
Захищає …, вирощує …, сповіщає …, заплющує …, зачиняє …, загортає … .
( дитину, цукерку, огірки, очі, двері, новину).
2. Виконати звуко–буквений аналіз 1 слова з буквою «щ».
8. До кожного слова додати назву дії.
Чайка ( що робить?), річка (що робить?), учень (що робить?), учитель ( що робить?), ключем ( що зробиш?), човен ( що робить?), чемпіон (що робить?), чижик ( що робить?).
9. До кожного слова підібрати ознаки.
Пилка (яка?), гребінець (який?), піна ( яка?), пісня (яка?), черепаха ( яка?), човен (який?), звірятко (яке?), гриб (який?), джем (який?), джемпер (який?), велосипед (який?).
Підкреслити односкладові слова.
10. Списати. Поділити слова на склади.
Джем, джміль, джгутик, джемпер, джерело, джунглі, джаз, бджілка, джмелиний, народжений.
1. Підкреслити слова, які не можна перенести з рядка в рядок.
2. Придумати і записати 2 речення.
11. Списати. Визначити наголос.
Шуба, учень, жолудь, окуляри, учениця, авторучка, урожай, учителька, вчений, машина, гуси, вудка, суниця, синиця, зуб, гарбуз, гриб, урок, звуки, експеримент.
Підкреслити слова, які не можна переносити.
12. Списати. Поділити слова на склади.
Автобус, абрикос, хата, дорога, дитина, дах, парк, айстра, авторучка, мама, катамаран, ананас, кавун, мак, дерева, гарбуз, аеродром.
13. Списати. Підкреслити спонукальне речення.
Чистота – запорука здоров’я. Мийте руки з милом.
Хлоп’ята наловили в’юнів у Дніпрі.
Діти гралися на подвір’ї біля високої грушки.
Бджола мала, а й та працює. Хто не працює, той не їсть.
14. Дібрати слова, протилежні за значенням:
Зайти - вийти Заснути –
Дозволити - Говорити –
Загубити - Сміятися –
15. 1.Списати
Ластівка
Весною з теплих країв повернулися ластівки. Вони дружно почали ліпити хатку під дахом.
У затишному гніздечку з’явились ластів’ята. Вони веселим щебетанням зустрічали сонечко.
2. В кожному реченні підкреслити підмет і присудок.
16. 1.Записати два слова привітання.
17.Прочитати текст. Визначити його тип.
Росла на грядці капуста. Була вона велика,кругла,біла. Сто листочків-одежинок мала на собі. Листочки у неї соковиті, солодкі.
а)Текст-опис
б)Текст- розповідь
в)Текст-міркування
18.Поставити потрібні розділові знаки в кінці речень. Вибрати питальне речення.
а)Холодно взимку зайчику
б)Чому взимку іде сніг
в)Бережіть природу
19. Перебудувати речення в спонукальне.
Хлопчик врятував пташеня.
20.Підкреслити головні слова в реченні.
Земля вкрилася пухнастим снігом.
21. Визначити корінь у словах.
ТЕМА . МОВА І МОВЛЕННЯ
1. Для чого людям потрібна мова?
а) для читання б) для письма в) для спілкування
2. З чого складається наше мовлення?
а) зі слів б) з речень в) з букв
3. Яким буває мовлення?
а)усне б)усне і писемне в) писемне
4. Якими словами ми вітаємось
а) будь ласка б) добрий вечір, добрий день, доброго ранку в)щасливої дороги
5 Де треба говорити пошепки?
а) у полі б) у бібліотеці в) на перерві
1. Вставити потрібні літери:
Медал..., м. .кий. сусідн...му. під...м. б...ілка. Ки...в, вул...ця. д...ван. в. .разно. ч...твер, в...дмідь, в...ресєнь. за...ць, кра...ий.
2. Списати текст. Поставити потрібний знак в кінці речення. Підкреслити підмет і присудок:
На лузі цвітуть ромашки на дереві стукає дятел в лісі жив їжачок
3. Запиши у два стовпчики: ХТО? ЩО?
Зима, парта, учитель, клас, дитина, пенал, прочитав, червона, урок, дівчинка.
4. Поділити на склади: білий, ялинка, пальто
5. Вставити потрібні літери:
...удзик, жа...воронок, завда...я, ...лень, Укр...їна, во...іуіє, хлоп...ята, ранн...го, бо...вий, ...жунглі, ...зюркотить, щ...стя, ч...довий, оз...ро, б...сокий, бері...ка, жит...я
6. Запиши в алфавітному порядку:
Ліда, Галя, Ніна, Рая, Тамара, Олена
7. Випиши прикметники:
Зима морозна на дворі. Замети білі на землі. Зоріють в небі ясні зорі. Заснули зайчики малі.
8. Списати, підкреслити антоніми:
Знання то світло, з темряви виводить. Пустий колос догори пнеться, а повний - донизу гнеться. Ле...ко сказати, та ва...ко зробити.
9. Доберіть дієслова:
До нас... лелека (з) косою (на) плечі, в...ди... (з) глека та й ... (на) спориші. Слова для довідок: напився, сів. прийшов.
10. Зміни дієслова у відповідності із іменниками. . Підкреслити прийменники.
11. Списати, вставити літери. Підкреслити підмет і присудок у 1, 2 реченнях.
Настала осін... . Падає жовте листя, Скоро з...ма настане. Поч...в
їжачок готуватися до з...ми.
12. Випиши іменники в один стовпчик, прикметник - у другий:
Птах, сніговий, поле, зима, застигла, річка, пенал, білий, вчорашній, біжить, кислий.
13. Списати, вставити літери. Підкреслити прикметники.
В...сняне сонце розбудило від сну мурашок. Ож...в мурашник. М...лен...кі комахи вибралися із з...мобих квартир. Вони поч...ли ремонтувати своє житло.
14. Утвори прикметник:
Холод - холодний, береза - ...., зима - ......, весна - ....., праця
(чесність), пісня (народ), життя (щастя)
1. Що таке текст?
а)слова б)речення в) зв'язані за змістом речення
2. З яких частин складається текст?
а) зі слів б) зачину, основної частини, кінцівкі в) зачину, речень, слів
3. Які види текстів ви знаєте?
а) текст – розповідь б) текст – опис в) текст - опис, розповідь, міркування
4. Яка мета тексту - розповіді?
а)описати щось, або когось б) розповісти про щось в) довести щось
5. Визначте тип тексту
1. Люблю розглядати джерельце. Вода прозора. Дно застелене блакиттю неба. У синій глибині бачу віття сокоряни.
ТЕМА . РЕЧЕННЯ
1. Що таке речення?
а) текст б)слова в) закінчена думка
2. Що ставиться у кінці речення?
а) кома б)крапка в) дужка
3. Як пишуться слова в реченні?
а)разом б) окремо в) з великої літери
4. Як пишеться перше слово в реченні?
а) з малої літери б) з великої літери в)разом
5. Які є види речень?
а) питальні б) розповідні в) питальні, розповідні, окличні
6. Що таке граматична основа речення?
а) підмет б)словосполучення в) підмет і присудок
ТЕМА . СЛОВО
1. Слова, які відповідають на питання ХТО? ЩО? означають:
а) назву дії б) назву предметів в) назву ознак
2. Як пишуться імена, по батькові, клички тварин?
а) з великої літери б) з маленької літери в) окремо
3. На які питання відповідають слова, що виражають ознаки предметів?
а) хто? що? б) який? яка? яке? в) що зробили? що роблять?
4. З якими словами в реченні зв'язуються прикметники?
а) з дієсловами б) з іменниками в) з прийменником
5. На які питання відповідають слова, які означають дію предметів?
а)який? б) хто? в) що зробив? що робить? що роблять?
6. Для чого служить прийменник?
а) для спілкування б) для читання в) для зв'язку слів у реченні
7. Як пишуться прийменники з словами?
а) разом б) окремо в) з великої літери
8. Укажіть іменники:
а) бібліотекар, шофер, іграшка б) трав'яний, жовтий в) радіє, замерзла
9. Укажіть дієслова.
а)розмова б)питальний в)розмовляти
ПРАКТИЧНІ ВПРАВИ
1. Записати синоніми:
Азбука, автомобіль, батько, буква, дім.
2. Записати антоніми:
Злий, теплий, прозора, літній, сухий, день, радість.
3. З поданих слів складіть речення. Підкреслити підмет і присудок:
Сніг, над, кружляє, вже, перший, землею. Озерах, на, замерзла, вода. Сонце, горою, за, лягло. Зірки, засіяли, яскраво.
4. Згрупуйте слова, близькі за значенням:
Буква, ураган, літера, абетка, буря, алфавіт, шторм, азбука.
5. Продовж ряд синонімів:
Сонеч...ко світить, ... , ... Сніж...нки падають, ... , ... Ліс шумить, ... , ... Струмок співає, ... , ...
6. Утвори прикметник:
Холод - холодний, береза - ...., зима - ..... весна - ..... праця (чесність), пісня (народ), життя (щастя).
7. Записати антоніми:
Сміється, говорити, щедрість, любов -..... праворуч, завтра.
8. Добери синоніми:
Говорю, міркую, крокую.
ТЕМА . ЗВУКИ, БУКВИ. НАГОЛОС, СКЛАД
1. Скільки голосних звуків в українській мові?
а) 6 6)8 в) 10
3. Як переносяться слова?
4. Коли букви я, ю, є можуть позначати по два звуки?
а) на початку складу б) після приголосного в) після голосного, апострофа, на початку
а) після голосного б) після приголосного в) після б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї
6. Які слова можна перенести?
а) голосні б) наголошені, ненаголошені в) дзвінкі
8. Написання яких слів треба перевіряти за словником?
а) іменників б) словникових слів в) прийменників
9. На які групи поділяються приголосні?
а) м'які б) тверді в) дзвінкі і глухі
10. Які букви позначають два звуки?
а) дз, дж б )ьо в) щ г) йо
ПРАКТИЧНІ ВПРАВИ
1. Визнач кількість звуків і букв:
Повітря: дзеркало; дощ; гаї.
2. Поділити слова на склади:
3. Встав пропущені букви:
Річеч...ка, подвір...я, зат...охкав, д...ятел, б...жоли, волос...я, сім...я, за...ць. га...ок. сер...озний, пен...ок, ...артук (х: ф), ...виля, ...утболка, ку...і, я...ірка, ...астя, бор... (щ; шч)!
4. Підкреслити м'які приголосні:
День, зозуля, сльози, сміюсь, об'єднання, в хаті, люлька.
5. Вкажи кількість звуків і букв:
Плащ, хвиля, ходжу, взуття, зіронька, п'ять, грає.
6. Підкресли букви, що позначають приголосні звуки:
7. Підкресли слова, в яких букви я, ю, є позначають два звуки:
8. Підкреслити слова, в яких букв більше, ніж звуків:
9. Вставити пропущенні літери:
Обов...язок, зна...мий, ...жміль, ...зюркотить.
10. Спиши текст. Встав літери:
Зацвіли влітку лісові ...звіноч...ки. (У) кожній пелюсточці – мален.кі молоточ.ки.
11. Спиши слова, правильно познач наголос:
Читан...я, за...ць, в...дмідь, Україна, шофер, вулиця, дятел, портфель, сантиметр, зменшуване.
12. Укажи пари слів, у яких є однакові звуки:
Діти - вода; сніг - нора; дід - дятел; рука - море; голова - хліб; буряк – дерево.
13. Запиши слова, в яких букв більше, ніж звуків:
Дзвінок, льодок, будяк, пудель, розбуджу.

Немає коментарів:

Дописати коментар